achtergrondplaatje

Veelgestelde Vragen

Vind snel je antwoord door te klikken op de vraag.

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Algemene vragen

Tot welke kindermaten kan ik ruilen?

Je kunt tot aan de grootste kindermaten nog ruilen.
Omdat het leuk is om ook voor jezelf te snuffelen terwijl je op zoek bent voor de kinderen kun je ook kleding voor volwassenen uitkiezen en geven.

 

Ik ben zwanger en heb dus nog niets in huis. Kan ik toch de site gebruiken?
Ja! Je kunt drie keer een pakket krijgen voordat we van je vragen om er zelf een te geven. Je krijgt bij aanmelding namelijk drie virtuele ruilpunten van ons.

 

Waarom bieden we alles in pakketten aan?
Kinderen groeien niet uit een kledingstuk, ze groeien uit alles! De spullen in pakketten aanbieden leek ons de snelste en makkelijkste manier om de kasten op te ruimen.  Je hebt zo ook heel voordelig in een klap weer een stapel kledingstukken (of speelgoed) waar je kind een tijdje mee vooruit kan.

 

Kunnen jullie zorgen voor meer aanbod van grote maten?

Ja! Dat doen we via onze lokale KrijgdeKleertjes punten.
Verder is het logisch dat er meer kleine maatjes in het aanbod zitten: daar groeien kinderen nu eenmaal het snelste uit. Grotere maten (>104) staan zeker wel regelmatig op de site. Alleen zijn ze niet lang zichtbaar omdat mensen ze heel snel kiezen. Wat veel mensen doen is in ruil voor hun grotere maten kiezen uit het grote aanbod in speelgoed en boeken. Daar zit heel vaak moois tussen voor grotere kinderen!
 

Heb je zelf kinderen in de grotere maatjes? Doe dan mee! Je pakket wordt zeker snel gekozen en je maakt er anderen erg blij mee. En als iedereen die dit leest met grotere kinderen mee gaat doen.. zorgen we samen dat er voldoende grotere maten zijn..

 

Ik woon in België, kan ik dan ook meedoen?
Ja. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de verzendkosten tussen landen hoger zijn dan binnen landen. Dat betekent dat het handig is wanneer een grote groep mensen uit België mee zou gaan doen. Dus dat is een hint om te gaan werven :-)
In België is er een andere techniek voor digitaal betalen dan in Nederland. Onze kassa kan (nu nog) alleen iDeal en minitix betalingen verwerken. Loop je hier tegenaan, neem dan even contact met ons op. We hebben een andere manier om je strippen te geven.
 

Hoe vind ik een pakket dat bij me past?
Je kunt kijken in het aanbod kleertjes en het aanbod speelgoed. Via de vragen bij het aanbod kun je het pakket vinden dat voldoet aan jouw zoekcriteria.
Je kunt ook zoeken op een losse zoekterm, dat doe je via het zoekveld boven de pagina met het aanbod.

 

Mag ik meer krijgen dan geven?
Omdat je soms wat meer kleertjes in huis hebt en soms wat minder mag je bij KrijgdeKleertjes 3 pakketten meer ontvangen dan je weg hebt gegeven. Je krijgt namelijk bij het lid worden 3 virtuele Ruilpunten van ons.

 

Ik wil alleen spullen weggeven, kan dat ook?

Ja. Het is mogelijk om alleen spullen te geven, zonder iets te krijgen. Wel is het zo dat je het recht opbouwt om te krijgen. Misschien kun je voor een ander pakketten bestellen?
Heb je geen tijd om spullen online aan te bieden dan kun je ook spullen langsbrengen bij onze lokale punten. Gewoon een huiskamer van een KrijgdeKleertjes lid. Misschien wel bij jou in de buurt?

 

Wat zijn de lokale KrijgdeKleertjes punten?
Een huiskamer van een KrijgdeKleertjes-lid waar je spullen kunt ruilen. In de zomer van 2014 gestart, nu al op meerdere plekken in Nederland. Lees hoe het werkt.
Het is wat verwarrend: op KrijgdeKleertjes krijg je een virtueel ruilpunt als je ruilt, en 'in het echt' hebben we lokale KrijgdeKleertjes punten. We hebben dat gedaan vooruitlopend op een wijziging van de site. We hopen eind 2015 KrijgdeKleertjes gratis te maken. Dan zullen we strippen en virtuele ruilpunten samenvoegen tot 'ruilmunten'.

 

Hoe maak ik mijn woonplaats zichtbaar in mijn persoonlijke profiel?
Het is handig om je woonplaats zichtbaar te maken zodat mensen uit je buurt jouw pakketten kunnen kiezen. Je zelf kiezen of je je woonplaats zichtbaar wil maken. Wil je dit dan ga je naar je persoonlijke pagina. Je kiest het tabblad 'bewerken'. Ongeveer halverwege staat het aankruishokje 'woonplaats zichtbaar'. Als je dit aankruist dan wordt je woonplaats zichtbaar in je persoonlijke profiel.

 

Kan ik ook merkkleding ruilen?
Ja, maar dat is niet het doel. We ruilen omdat het goed is om nog draagbare kleding een tweede leven te geven. De spullen die je krijgt zijn natuurlijk gedragen maar verder schoon en heel. In een pakket zitten soms ook items van duurdere merken, dat ligt aan degene die het pakket samenstelt. Maar daar selecteren we uiteraard niet op. Via KrijgdeKleertjes.nl krijg je in een klap een flinke stapel kleding die een basis is voor wat je kind nodig heeft. Je houdt daardoor geld over om elders aanvullende losse items (merkkleding) te halen.
 

Hoe kan ik stoppen?
Als je wilt stoppen, dan stop je gewoon. Wanneer je geen pakketten meer aanbiedt kan niemand je account zien. Het is wel handig om eerst je strippen op te maken, want we kunnen dit niet teruggeven.

Wil je het account helemaal verwijderen dan ga je naar 'mijn pagina' (het roze vlak linksbovenin). Je klikt op het tabblad 'bewerken'. Helemaal onderaan staat 'account annuleren'. Dat is het. 

 

Voor en door ouders

Ik ben erg enthousiast over KrijgdeKleertjes en zou graag mijn steentje bijdragen. Wat kan ik doen?
Fijn dat je wilt meedoen. KrijgdeKleertjes is een vrijwilligersproject voor en door ouders. We kunnen altijd wel hulp gebruiken. Kijk op www.krijgdekleertjes.nl/vacatures voor actuele vacatures of neem contact met ons op.
 

Hoe word ik zelf een 'lokaal punt' voor KrijgdeKleertjes?
Via onze lokale punten kunnen mensen gezellig in hun eigen buurt kleding ruilen. Vrijwilligers draaien de punten. Kijk op www.krijgdekleertjes.nl/ruilpunten om te zien wat de punten doen, en of het iets voor je is.
  

Technische vragen

Ik ben net lid geworden en moet nu een wachtwoord invullen, maar die heb ik nooit gemaakt.
Als je via het 'lid worden' formulier voor het eerst je account aanmaakt heb je nog geen wachtwoord ingevoerd. De stappen zijn dan:
1) Je krijgt een mail in je inbox. Je klikt op de link. Zo zorgen we ervoor dat je mail adres klopt. 
2) Via de link in je mail kom je terecht op een formulier op KrijgdeKleertjes. Pas in dat formulier stel je je wachtwoord in. Dat doe je door het in de juiste vakjes twee keer - hetzelfde! - in te vullen.
 
Ik ben net lid geworden maar nu krijg ik geen mail om mijn mailadres te bevestigen.
De mail kan in je spambox terecht zijn gekomen. Als je daar hebt gekeken en je vindt nog steeds geen mail neem dan even contact met ons op.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Je kunt makkelijk een (nieuw) wachtwoord aanvragen. Zorg dat je bent uitgelogd.  Linksboven op de homepage zie je dan twee lege vlakken. Bij de onderste staat in witte letters 'wachtwoord aanvragen'. Daar klik je dan op.

Als je hierop hebt geklikt zie je een formulier. Hier vul je je e-mail adres in. Je krijgt dan een voorlopig wachtwoord via de mail opgestuurd.

Accepteer je de cookies dan heb je verder dit probleem niet. Je computer onthoudt dan je login voor je.

 

Ik krijg de melding dat mijn wachtwoord niet klopt, maar ik weet zeker dat het goed is.

Hier kunnen drie redenen voor zijn:
1) Let goed op met hoofdletters. Daar is ons systeem ook gevoelig voor.

2) Ons systeem geeft bij een foutieve login ook de melding dat het wachtwoord niet klopt. Het kan dus ook aan je login liggen. (Sorry, foutje van ons systeem!). Dus controleer ook nog je login goed.

3) Gebruik je een TAB om van het loginveld te springen naar het veld voor het wachtwoord en begin je meteen te tikken? Met de eerste toetsaanslag verwijder je de huidige vulling van het veld (het woord 'wachtwoord), pas bij de volgende aanslag begin je het wachtwoord in te vullen. Daarmee verlies je dus een gedeelte van het wachtwoord en krijg je een foutmelding. Zorg er dus voor dat je eerst handmatig het veld voor het wachtwoord leegmaakt.

    

Kan ik ook het mailadres dat ik heb opgegeven wijzigen?
Ja, dit kun je doen onder 'mijn pagina'. De stappen:

1) Zorg dat je bent ingelogd
2) Ga naar 'mijn pagina' (roze vlak linksboven)
3) Klik op het tabblad 'bewerken'
4) Pas je mailadres aan
5) Sla de wijzigingen op.

  

Waarom staat mijn foto ondersteboven?
Het kan helaas voorkomen dat op je computer een foto rechtop staat, terwijl deze bij KrijgdeKleertjes ondersteboven bij je pakket geplaatst wordt. Dit heeft te maken met de eigenschappen die je computer aan de foto meegeeft. Het probleem los je (vaak) op door de foto in een foto bewerkingsprogramma (bv iPhoto) te zetten. Je zorgt dat hij hier rechtop staat en voegt de foto dan toe.

 

Hoe kan ik mijn pakket zien als het besteld is?
Direct wanneer iemand je pakket bestelt maakt het systeem het onzichtbaar. Zo voorkomen we dat je pakket dubbel wordt gekozen. Je kunt in de mail die je ter bevestiging krijgt van de bestelling zien wat er in je pakket zit. Onderin staan alle links naar de foto's.

 

Hoeveel geef ik?

 

Welke doos moet ik gebruiken?

Als je ruilt is het fijn wanneer je ongeveer hetzelfde terugkrijg

t als je geeft. Daarom gebruiken we allemaal - min of meer - hetzelfde volume. Het is te vergelijken met: 

  • het formaat met een doos waar A4 kopieerpapier in verpakt zit.

​of

  • een AlbertHeijn boodschappentas die halfvol zit.

Grof gezegd passen in een KrijgdeKleertjes pakket zo'n 15 kleertjes (bij maat 116).

 

 

 

Mag ik ook de doos gebruiken die ik van iemand anders heb gekregen?
Ja natuurlijk. Hergebruik rules!

 

Moet ik perse een doos gebruiken?
Nee, als het volume van je aanbod klopt, dan kun je ook iets anders gebruiken om je spullen in te verpakken. Er zijn bijvoorbeeld leden die een heel stevige plastic zak gebruiken die ze met dik tape omwikkelen.
 

Waar haal ik een doos in de goede maat?

Op een kantoor als er veel A4 papier doorheen gaat. Of je spreekt de vakkenvuller in de supermarkt aan: vaak ruimen ze de kleine doosjes meteen op maar is het geen probleem als je die meeneemt.

 

Wat is het maximale gewicht van het pakket?

Bij de verzenders geldt een maximum gewicht van 10 kilo (DHL en PostNL) of 15 kilo (Kiala). Een pakket met kleertjes is maximaal een paar kilo, dus daar blijf je makkelijk onder. Als je toch een zwaarder pakket maakt, zet dan even bij je beschrijving dat de portokosten door een hoog gewicht hoger uitvallen.

 

Kan ik ook meerdere maten aanbieden?

Probeer zoveel mogelijk één maat tegelijk aan te bieden. Dat is ook het handigst voor de ontvanger van een pakket. Wanner je twee maten aanbiedt die dicht bij elkaar zitten (bijvoorbeeld 62 en 68) biedt deze dan aan als de kleinste maat en zet bij de omschrijving dat er ook een ander maatje in het pakket zit.

 

Wat ik wil aanbieden past niet in een doos, mag ik het dan toch aanbieden?
Onze hoofdregel is om spullen met een standaard volume van een KrijgdeKleertjes-doos aan te bieden. Maar heb je bijvoorbeeld (speel)goed wat er niet in past en vind je de ruil met een doos vol spullen van een ander eerlijk dan mag dat. Het is jouw keus wat je een goede ruil vindt.

 

Wat ik wil aanbieden is veel waard, mag ik het dan zonder andere spullen aanbieden?

Op Marktplaats zijn de KrijgdeKleertjes pakketten ongeveer 20 euro waard. Daarom is onze vuistregel: als een individueel item op marktplaats ongeveer 20 euro waard is, kun je het op KrijgdeKleertjes alleen aanbieden.

 

Wat geef ik?

Hoe maak ik een pakket?

Klik op deze link voor een stap-voor-stap instructie!

 

Wat zijn de typen speelgoed?

  • Baby- of dreumesspeelgoed.
  • (NIEUW) Baby uitzet: flesjes, sterilisator, bestekje etc.
  • Bouw en constructiespeelgoed: Kapla, Duplo, Knexx, Mecano,  knikkerbaan, Moove.
  • Buitenspeelgoed: glijbaan, éénwielfiets, skelter, loopfietjes.
  • Computerspellen.
  • Fantasiespeelgoed: Playmobil, kookspullen, werkbank, poppenhuis, kasteel, boerderij, pakhuis, Thomas de Trein.
  • Leren: Loco, reken-, taal-, uitvind- en denkspellen.
  • (NIEUW) Kindermeubels: tafeltjes, stoeltjes, een box etc.
  • Muziekspeelgoed: Xylofoon, Muziekkist.
  • (NIEUW) Onderweg: maxi cosi, babydrager, kinderwagen etc.
  • Puzzels: eenvoudige houten puzzels voor de allerkleinsten, vloerpuzzels.
  • Spelletjes: Habaspellen, Twister,  Monopoly,  Scrabble Junior, Wobble, Legospellen, denkspellen, leerzame spellen, coöperatieve spellen.
  • Tekenen en knutselen: stiften en potloden, sjablonen, kralen.
  • Verkleedkleren.

  

Mag ik ook zwangerschapskleding of lakens aanbieden?
Ja.

  • Zwangerschapskleding kun je aanbieden bij de kinderkleding. Gebruik het type 'zwangerschap.
  • Lakens en ander textiel kun je aanbieden bij de kinderkleding. Gebruik 'textiel'

   
Mag ik ook schoenen aanbieden?
Ja. Dit doe je bij de kinderkleding.
We raden het af om als één pakket één paar schoenen aan te bieden:  zelfs al stop je ze na een bestelling bij een ander pakket wat je aanbiedt om verzendkosten te sparen, dan nog moet een ontvanger hier alsnog een hele strip voor betalen.

 

Mag ik ook kleding voor volwassenen aanbieden?
Ja. Hoewel ons systeem in eerste instantie bedoeld is voor kinderspullen weten we hoe leuk het is om ook voor jezelf te snuffelen ;-) Lekker doen dus! Je kunt kleding in de volwassen maten XS t/m XXL aanbieden en uitkiezen.

 

Hoe kan ik spullen aanbieden die voor zowel een jongen als een meisje zijn?

Als je spullen wilt aanbieden voor een jongen en voor een meisje dan kun je bij het aanbieden beide vakken aanvinken. Je spullen zijn dan te vinden voor mensen die zoeken op spullen voor jongens, en ook mensen die zoeken op spullen voor meisjes.

 

Pakketten aanpassen

 

Hoe kan ik een pakket aanpassen?
Ga naar het pakket wat je wilt aanpassen (een overzicht van jouw pakketten vind je makkelijk via je 'mijn pagina'). Ga dan naar het tabblad 'bewerken'. Hier kun je aanpassen wat je wil.

 

Niemand bestelt mijn pakket. Wat kan ik daaraan doen?
Wat zonde. Bekijk onze tips voor een aantrekkelijk pakket. Hopenlijk helpt het!

 

Kan ik ook een pakket verwijderen?
Ja, je kunt een pakket verwijderen. Dit doe je door op je pakket te klikken en naar het tabblad 'bewerken' te gaan. Helemaal onderaan deze pagina staat 'verwijderen'.

Let op, eenmaal verwijderd is je pakket niet terug te halen.

 

Hoe kan ik mijn eigen pakket tijdelijk niet beschikbaar maken?

  • Gebruik de 'vakantiestand': zolang deze is aangevinkt zijn je pakketten niet bestelbaar.
  • Gaat het om een enkel pakket: schrijf bij de naam van je pakket GERESERVEERD

 

Ik ga op vakantie en kan dan geen pakketten versturen. Wat moet ik nu doen?

In je persoonlijke omgeving kun je 'vakantie' aanklikken. Je pakketten worden dan tijdelijk uit het systeem gehaald. Wanneer je weer pakketten kunt versturen haal je het vinkje bij 'vakantie' weg en wordt alles weer zichtbaar.

O ja, wees gerust, niemand anders kan zien dat je op vakantie bent.

  

Als ik 'vakantie' aanvink, staat dat dan online?
Nee! Niemand kan zien dat je op vakantie bent. Het enige wat er gebeurt is dat je pakketten onzichtbaar worden. Zet na je vakantie de vakantiestand wel uit, zonde als je het vergeet en je maar met die pakketten blijft zitten.

 

Het gaat mis bij het krijgen / geven van een pakket

 

Ik heb een pakket besteld, maar nu is het verdwenen uit het aanbod. Is het dan mislukt?

Wanneer je een pakket kiest en bevestigt wordt het onzichtbaar voor iedereen. Ook voor jou! Je weet dat je bestelling goed is gegaan doordat je in je inbox een mail ontvangt met de gegevens van de gever.
Wil je zeker weten dat het goed is gegaan? Klik dan op 'mijn pagina' (als je bent ingelogd linksbovenin). Hier heb je het tabblad 'mijn pakketten'. Onder dit tabblad staat een overzicht van alle pakketten die je hebt gekozen en gegeven.

 

De gever heeft het pakket niet meer.
Dit is natuurlijk een hele vervelende situatie en we hopen dat iedereen meehelpt dit te voorkomen door pakketten te verwijderen die (buiten KrijgdeKleertjes om) niet meer beschikbaar zijn.
Om het aanbod op KrijgdeKleertjes actueel te houden sturen we je 8 weken na het aanmaken van een pakket een mail met de vraag of je pakket nog actueel is.
Gebeurt het per ongeluk toch een keer dat je een pakket hebt besteld wat niet meer beschikbaar is, neem dan contact met ons op. Stuur hier alsjeblieft de naam van het pakket mee op, of de bevestiging van de bestelling, dan hebben we de gegevens die we nodig hebben om de bestelling terug te draaien.

 

Ik heb een pakket besteld, maar ik heb nog niets gehoord.

Wanneer je een pakket bestelt, ontvangen zowel jij als de gever een mail om de verzending te regelen.
Heb je geen mail gekregen, controleer dan dat je echt het pakket hebt besteld. Alleen klikken op 'deze wil ik' is niet voldoende om te bestellen. Deze moet je nog bevestigen. Als dit zo is zie je hierover bij 'mijn pagina' een melding.
Heb je wel een pakket gekregen, maar geen contact? Lees dan de vraag hieronder.
 

Mijn pakket is besteld, maar de besteller reageert niet op mijn mail(s).
Wat vervelend! Wanneer jouw pakket is besteld, dan zoek je voor de verzendkosten per mail contact met de besteller.
Krijg je geen reactie check dan als eerste je spam inbox. Het kan gebeuren dat een mail over KdK daarin terecht komt. Als dat zo is markeer het dan als 'geen spam'.

 
Krijg je op je mail echt geen antwoord dan zijn er de volgende stappen:

1) probeer na een week opnieuw contact te zoeken.
2) nog steeds geen reactie?  Mail naar KrijgdeKleertjes en forward daarbij de bestelling.
3) Je krijgt van KrijgdeKleertjes het telefoonnummer van de besteller. Je kunt dan bellen of sms-en om te achterhalen wat er aan de hand is.
4) Laat het ons weten als het is mislukt.

Is er drie weken na de oorspronkelijke bestelling nog geen contact geweest of wil de besteller het pakket toch niet dan draaien we de bestelling terug. Dit betekent dat het pakket weer bestelbaar is voor anderen. Ook de telling van 'gekregen' en 'gegeven' gaat weer terug naar de oorspronkelijke stand.
 

Ik heb een pakket besteld, maar de gever reageert niet op mijn mail(s).
Wanneer jouw pakket is besteld, dan zoekt de gever in principe contact met je over de verzendkosten. Krijg je geen mail dan kun je zelf contact zoeken. De contactgegevens staan in de mail die je krijgt als bevestiging van je bestelling.

Ontvang je geen mail terug check dan je spam inbox om zeker te weten dat je echt niets kreeg.

Krijg je op je mail geen antwoord dan zijn er de volgende stappen:

1) probeer na een week opnieuw contact te zoeken.
2) geen reactie? Mail naar KrijgdeKleertjes waarbij de de oorspronkelijke bestelling meestuurt.
3) Je krijgt van KrijgdeKleertjes het telefoonnummer van de gever. Zo kun je contact opnemen.
4) Blijkt het  pakket niet meer beschikbaar, of is er drie weken na de oorspronkelijke bestelling nog geen contact geweest dan draaien we de bestelling terug. Dit betekent dat de telling van 'gekregen' en 'gegeven' weer terug gaat naar de oorspronkelijke stand. We geven je een cadeaucode om het verloren tegoed te compenseren. Het pakket komt niet terug in het aanbod, tenzij de gever contact zoekt en duidelijk kan aantonen dat de situatie zich niet opnieuw zal voordoen.

 

Het krijgen van spullen

Hoe zoek ik een pakket?
Ga naar 'bekijk aanbod'. Je kunt pakketten met kleertjes of speelgoed zoeken. In de balk bovenaan kun je aanvinken wat je zoekcriteria zijn. Welke maat je wil, of het voor een jongen of meisje is etc. Zet je vinkjes en klik dan op 'nu zoeken'.
Wil je iets anders zoeken? Klik dan weer op je zoekcriteria en wijzig ze. Klik opnieuw op 'nu zoeken'. 

 

Hoe kan ik zien welke andere pakketten iemand aanbiedt?

Klik hiervoor op het profiel van de aanbieder. Daarna op het tabblad 'huidige pakketten'. Daar staat alles wat deze persoon aanbiedt op een rij.

 

Kan ik ook zoeken op woonplaats?

Als je iemand treft die bij je in de buurt woont, kun je onderling afspreken om het pakket te brengen of halen. Dat scheelt weer portokosten. Je kunt makkelijk een pakket zoeken bij jou in de buurt door het zoekveld 'postcode' te gebruiken.
Vul je 4 cijfers van de postcode in dan vind je iedereen met dezelfde postcode. Vul je 2 of 3 (eerste) cijfers in dan vind je de mensen in een iets grotere straal om je heen.
 
Je kunt nog op twee andere manieren zien waar iemand woont:

1) Bij het persoonlijke profiel van een aanbieder kun je zien waar deze persoon woont. Dit kan alleen als de gever zijn woonplaats zichtbaar wil maken.
2) Je kunt  de algemene zoekfunctie bovenin de pagina met het aanbod gebruiken. Je vindt dan alleen de mensen die bij hun aanbod erbij hebben geschreven waar ze wonen.

  

Hoe weet ik of een pakket nog actueel is?

We versturen 8 weken na plaatsing van een pakket een mail met de vraag of een pakket nog actueel is. Dat herhalen we vervolgens iedere 8 weken. Net zolang tot een pakket is gekozen. Toch is het slim om bij een ouder pakket te controleren dat het nog beschikbaar is. Dat scheelt teleurstelling! Je kunt het controleren door een reactie onder het pakket achter te laten. Deze reactie ontvangt de gever in zijn / haar mail.

 

Waarom kan ik een pakket niet reserveren?
Alle pakketten zijn uniek en beschikbaar voor iedereen. Door 'deze wil ik' aan te klikken zeg je dat je het pakket wilt en regel je met de aanbieder dat je het ook krijgt.

 

Wat als ik iets in het pakket niet wil?

Iedereen heeft een unieke smaak, dus een pakket bevat heus wel eens iets wat je niet zoekt. Als je de meerderheid van de spullen wel wil, kies het pakket dan gerust. Je hebt dan voor weinig geld wel veel mooie spullen. En dat ene item wat je niet wilde, geef je makkelijk via KrijgdeKleertjes weer door.

 

 

Over het beoordelen

Hoe weet ik dat ik mooie spullen krijg?
De vuistregel is: geef alleen weg wat jij zelf ook weer zou willen ontvangen. Schoon dus, heel en zonder vlekken. Om dit aan te moedigen werken we met een systeem waarbij je elkaar punten geeft voor de kwaliteit van de spullen.

 

Hoe werkt het beoordelen?

Je kunt de beoordelingen vinden bij het profiel van een lid. We werken met een systeem van 5 sterren. Hoe meer sterren, hoe hoger de beoordeling van de pakketten van een lid.

Een week nadat je een pakket met spullen hebt gekregen krijg je een e-mail met de vraag om het pakket te beoordelen. In deze mail zit een link naar de pagina waar je de beoordeling kunt invullen. Je krijgt twee vragen: 1) Klopte de omschrijving van het pakket 2) Waren de spullen schoon? Het is dus belangrijk om de omschrijving van het pakket te bewaren. Deze ontvang je in de mail met de bevestiging van je bestelling.

 

De link in de mail voor het beoordelen werkt niet.
Je klikt op de link in de mail voor het beoordelen, en krijgt te zien dat je niet voldoende rechten hebt. In dat geval moet je eerst even inloggen. De link in de mail is alleen voor jou, dus onze website moet zeker weten dat jij het bent die wil beoordelen!

 

Goede Doelen 

 

Steunt KrijgdeKleertjes ook goede doelen?
Wanneer bij een lokaal ruilpunt een kleding overblijft doneren we deze kleding aan goede doelen.

Tot 1 januari 2016 steunden we vier doelen financieel. Sinds die tijd steunen we op andere manieren goede doelen.

 
Hoe kan ik KrijgdeKleertjes steunen?
Super dat je ons wilt steunen!
Tip anderen dat we bestaan.
Je kunt een donatie doen via onze rekening. Deze is NL29 RABO 0122 1208 84 van 'Stichting ProRuil' te Bunnik. Schrijf bij je overboeking dat je een donatie doet dan komt het helemaal goed.

 

Kan ik ook gewoon spullen aan KrijgdeKleertjes doneren?
Ja, dat kan. We zijn in de zomer van 2014 gestart met lokale KrijgdeKleertjes punten. Je kunt spullen bij onze punten langsbrengen. We hebben er steeds meer! Lees hier meer over de lokale punten.

 

Over geld

Wat zijn de kosten voor het verzenden?

  • 6,95 per pakket als je via TNT post een pakket wilt verzenden. Je brengt het dan naar het postkantoor en het pakket wordt thuisgebracht.
  • 5 euro als je een pakket verstuurt via DHL, 3,95 als je het verstuurt via Kiala.nl. Je brengt het dan naar een verzendpunt en de ontvanger haalt het op bij een servicepunt. Als ontvanger kun je een etiket maken en dit naar de gever mailen. Je betaalt dan direct de verzendkosten aan DHL of Kiala. Je hoeft het geld dan niet aan de gever over te maken.
  • 0 euro als je het pakket ophaalt of brengt. Je kunt de woonplaats van de aanbieder van een pakket vinden in zijn profiel. Als je wilt kun je dus ook iemand zoeken die bij je in de buurt woont.
     

Waarom moet ik zelf de verzendkosten overmaken aan de gever?
Bij KrijgdeKleertjes betaal je een kleine bijdrage voor het onderhoud van de website. We hebben ervoor gekozen om voor de verzendkosten geen tussenpersoon te worden. Dit heeft te maken met de kosten: als tussenpersoon zouden we BTW moeten heffen op de verzendkosten. Dit zou de verzending snel een paar euro duurder maken. Bovendien kun je er nu voor kiezen om onderling af te spreken dat je de spullen zelf wilt ophalen.

 

Als ik van een persoon twee pakketten afneem, betaal ik dan twee keer de verzendkosten?
Nee, dat hoeft niet. Aangezien je onderling de verzendkosten regelt, kun je ook vragen of de afzender de spullen samenvoegt in een groter pakket. Bij de verzenders geldt een maximum gewicht van 10 kilo (DHL en PostNL) of 15 kilo (Kiala). Ook zijn er maximum afmetingen. Daar blijf je lang onder. Hieronder de maximale afmetingen:
- PostNL: 100 x 50 x 50 cm
- DHL:
 max 80x40 cm, 60 liter inhoud (bereken door: lengte x breedte x hoogte).
- Kiala: 120 cm (totaal van kortste zijde en langste zijde van de verpakking), met een maximum van 70 cm voor één zijde. 

 
Hoe lang is een strip geldig?
Onbeperkt!

 

Kan ik alleen met iDeal en minitix betalen?
Op dit moment wel. Het zijn de standaard instellingen van de webwinkel die we hebben. We werken er aan om hier meer betaalmogelijkheden aan toe te voegen.

 

Ik woon in België en kan niet betalen met de kassa.
We werken er aan om de betaalmogelijkheden uit te breiden. Neem tot die tijd contact met ons op, dan gebruiken we een omweg.

 

Het betalen lukt niet.
Ben je vastgelopen bij de betaling? Mail ons dan met een uitleg in welke stap van het proces het niet goed ging.
 

Ik heb strippen van jullie gekregen (want heb gekozen voor die tegenprestatie bij het crowdfunden zomer 2012). Wat moet ik daar nu mee doen?

De cadeaucode die je hebt gekregen kun je op je persoonlijke pagina invullen. Je zult zien dat het aantal strippen dat het tegoed vertegenwoordigt bij je account zijn bijgeschreven.

 

Ik vind jullie initiatief supertof en ik wil een donatie doen. Hoe moet dat?
Super! Je kunt een donatie doen via onze rekening. Deze is NL29 RABO 0122 1208 84 van 'Stichting ProRuil' te Bunnik. Schrijf bij je overboeking dat je een donatie doet dan komt het helemaal goed.

 

Waarom moet ik betalen voor KrijgdeKleertjes?

Je betaalt niet meer dan wij moeten uitgeven. KrijgdeKleertjes is een stichting. Het doel is om ruilen mogelijk te maken, niet om winst te maken. Alles wat er binnenkomt aan geld, geven we uit aan het draaien van de website. Uitgaven zijn de hosting en het beheer van de site. Ook sparen we steeds voor verbeteringen (nu voor een zoekfunctie).  Daarnaast moeten we  BTW betalen en is iDeal erg duur. Ook moeten we nog schulden afbetalen. Omdat er nu heel veel mensen meedoen kunnen we per 1 maart 2014 de prijs van de strippen verlagen. :-) 

  
Hoezo heeft KrijgdeKleertjes een winkel?
We experimenteren hiermee om te zien of we een gedeelte van de ruilsite kunnen bekostingen. Het is een van de stappen onderweg naar het gratis maken van het ruilen via onze website.
Bezoek onze winkel hier.
  

Regels

Huisregels

Wanneer je lid wordt dan accepteer je onze huisregels. Hierin omschrijven we op welke manier we de website (willen) gebruiken. Hiermee weet iedereen wat we van elkaar kunnen verwachten en waar we elkaar aan willen houden.

 

Privacybeleid

Krijgdekleertjes.nl gaat voorzichtig om met de gegevens van leden. Hoe, dat kun je lezen in ons privacybeleid.

 

Communicatie

Hoe kom ik met KrijgdeKleertjes in contact?
Contact zoeken via de mail (info@krijgdekleertjes.nl) is het handigst. Daarnaast beantwoorden we ook vragen die je stelt via  facebook of twitter.

  
Hoe blijf ik op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief of bezoek eens onze facebook of twitter.

 

Hoe schrijf ik me uit voor de nieuwsbrief?

In iedere nieuwsbrief die je krijgt zit de mogelijkheid (onderaan) om je uit te schrijven.

 

Wat moet ik doen als ik nog fouten in de site vind?

Zie je fouten op de site, of dingen die onlogisch zijn? Geef ze door via info@krijgdekleertjes.nl